Wat is geurbeleving?

De juiste geurbeleving doet wonderen. Het parfumeren van de eigen woning wordt steeds populairder. Deze trend zet zich verder door in andere sectoren zoals bedrijven, horeca, retail en de zorgsector. Hun klanten en bezoekers appreciëren deze prettige geur en bovendien heeft dit een positieve invloed op de eigen medewerkers.

Geur is een krachtige verleider en tevens een sterke leider. Eentje die bepaalt wie en wat we wel of niet mogen, waarderen en liefhebben. Geur stuurt ons op een stille, doortastende manier en zorgt voor stemmingen, prachtige momenten en creëert een specifieke unieke herinnering. Met onze geuren en geurmachines zorgen wij voor de juiste geurbeleving.

Stimuleer alle zintuigen

Elk zintuig heeft een eigen functie bij het waarnemen. Zo is ons visuele waarnemingsvermogen vooral geschikt om kennis over te dragen en is de reuk nauw verbonden met het geheugen en de emotie. In combinatie versterken ze elkaar. De zintuiglijke marketing maakt daar gebruik van. Als de geurbeleving helemaal klopt, stijgt de gevoelsbeleving enorm.

Laat je omzet stijgen met de juiste geurbeleving

Meer dan 80% van de commerciële communicatie richt zich op onze ogen. Tast, smaak, geur en geluid worden in mindere mate gebruikt in de marketing. En dat terwijl drie kwart van onze emoties bepaald wordt door wat we ruiken.

Waar het lekker ruikt, voelen we ons nu eenmaal prettig. Waar we ons prettig voelen, verblijven we langer. En waar wij langer verblijven, spenderen we meer. Uit onderzoek blijkt dat de omzet in winkels met geurbeleving met 6% is toegenomen. De verblijfsduur in de winkel is toegenomen met 15,9%. De koopbereidheid steeg met maar liefst 14,8%.

Geurmarketing voor u?

Geurbeleving kan worden toegepast in de meest uiteenlopende sectoren. Van hotels en horeca over ziekenhuizen, rust- en verzorgingstehuizen, health & wellnesscentra, kapsalons, schoonheidsinstituten, kantoren en banken, garages, musea e.a. vrijetijdsattracties tot kabinetten van vrije beroepen zoals dokters, tandartsen en opticiens.

Ook voor de werkgever is het een troef. Een goede geur draagt bij tot een prettige werkomgeving en werkt bevorderend voor de sfeer en de concentratie. En dat resulteert op zijn beurt in minder ziekteverzuim en een hogere arbeidsproductiviteit.

 


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *