Unieke geurbeleving voor winkels

In dit artikel gaan we uitgebreid in op hoe we geurbeleving kunnen gebruiken om de klantervaring te verbeteren. Ontdek nu alle voordelen voor geuren in winkels.

Waarom werkt een geurverspreider in een winkel?

Uw klanten zullen de beleving en de winkelsfeer meer waarderen als u een aangename geur verspreidt.

Wanneer je je op een specifieke groep mensen wilt richten, zoals jongeren of vrouwen, is het belangrijk om het ontwerp, de marketing en de reclame passend te maken. Ook het gewenste doel speelt een grote rol bij het kiezen van een gepaste geur. Bepaalde ingrediënten kunnen immers verschillende effecten hebben op jouw klanten.

Geuren kunnen ervoor zorgen dat klanten zich meer op hun gemak voelen

De oorspronkelijke bedoeling van deze verkoopstrategie is ervoor te zorgen dat klanten een positieve mening over uw bedrijf vormen voordat ze zelfs maar weten hoe goed of slecht het product of de dienst zal zijn. In winkels zijn geuren belangrijk bij het creëren van deze omgeving. Geurmarketing heeft dus als doel de beleving van de klant te verbeteren zodat klanten zich meer op hun gemak voelen en bijgevolg langer in uw zaak blijven en sneller zullen terugkeren. U en dat ze een hoger niveau van memorabiliteit aan de ervaring zullen associëren.

Waarom de juiste geurbeleving in de winkel?

Een Duits onderzoek van de Universiteit van Paderborn heeft aangetoond dat mensen bereid zijn om langer te blijven en meer producten te kopen als er een een goede geurbeleving in een winkel is.

Het bedrijf moet vermijden overmatig sterke (en vaak overweldigende) geuren te gebruiken. Dit zal op sommige plaatsen waarschijnlijk een stuk moeilijker zijn om te doen dan op andere – houd hier dus rekening mee bij het nemen van beslissingen over waar hun merken zullen leven. Een echt slechte geur kan ertoe leiden dat klanten naar de deur rennen en toekomstige klanten vertellen dat ze niet de moeite moeten nemen om meer te weten te komen over uw goede werk/service

Er zijn veel grote grieven die in een winkel kunnen voorkomen en slechte geuren zijn een van de meest ongebreidelde. Veel mensen vonden dit een grote klacht, zoals blijkt uit de onderstaande grafiek.

slechte geurbeleving in winkels

Kies voor de juiste geur (en geurtoestel) in jouw winkel

Wanneer we een potentiële klant onze winkel laten bezoeken, krijgen we maar één kans om het product aan hen te laten zien.

We moeten daarom alle mogelijkheden benutten en naast interieur, muziek, temperatuur en smaak ook de juiste geurbeleving integreren in winkels. De juiste geur kan vaak een positief effect hebben.

Geurmarketing is een van de meest onderbenutte marketingtechnieker die er zijn, dus het zou bijgevolg bovenaan je lijst moeten staan. Het helpt om de kloof tussen objecten en herinneringen te overbruggen.

Een stank in uw winkelruimte schaadt de indruk van uw klanten aanzienlijk en verergert een reeds moeilijke situatie.
Om dit te voorkomen, kan een aangename geur je helpen de perceptie van je zaak te verbeteren.
Wij helpen je graag met het kiezen van een geur en het bepalen van het geschikte geurtoestel.
Contacteer ons gerust voor een vrijblijvende afspraak.

Previous Post
De lekkerste geur voor je huis
Next Post
Wat is geurbeleving?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.
You need to agree with the terms to proceed

Menu